Wij zoeken vrijwilligers voor ons museum

Het Keatsmuseum is het oudste sportmuseum van Nederland en we durven wel te beweren dat we het grootste kaatsarchief hebben van Europa. Ons museum draait volledig op vrijwilligers.

Met een mooie collectie, bijzondere tentoonstellingen, prachtige kaatsverhalen maken bezoekers kennis met de Friese sport, maar ook met de internationale varianten.

Deze verhalen willen we natuurlijk blijven vertellen. Daarvoor kunnen we je hulp goed gebruiken. Daarom zoeken wij enthousiaste vrijwilligers. Heb je belangstelling dan kun je een mail sturen naar info@keatsmuseum.frl

Foto: Henk Haar

Gastvrouw/gastheer

Voor de dagelijkse gang van zaken in het museum zoeken we vrijwilligers. Taken zijn onder andere het openen en sluiten van het museum, verkoop van entreebewijzen en het geven van rondleidingen.

Als algemeen medewerker ben je altijd onderdeel van een team vrijwilligers. Je werkt altijd samen met een andere vrijwilliger. Je kunt zelf bepalen hoe vaak en wanneer je in het museum wilt zijn.  Onze voorkeur gaat uit wel uit naar minimaal 1 of 2 keer per maand. Vaker mag natuurlijk altijd. Ook vaste dagen zijn mogelijk. Kennis van het kaatsen is wel een pré.