Bijeenkomst bewoners van de Voorstraat

Voor zondagmiddag 19 juni waren alle bewoners en ondernemers van de Voorstraat door het bestuur uitgenodigd voor een feestelijke ontvangst in het Kaatmuseum met koffie/thee en oranjekoek van bakker Siesling. Na een welkomstwoord en enige uitleg over het realiseren van het vernieuwde Kaatsmuseum in het voormalige pand van de ABN AMRO-bank, inmiddels ruim 6 jaar geleden, werden de buurtbewoners rondgeleid in het Kaatsmuseum.

Kaatsclinic

Vervolgens werden de activiteiten verplaatst naar It Sjûkelân, waar een Kaatsclinic werd verzorgd door een van onze vaste gediplomeerde kaatstrainers. Zeven van de elf aanwezige bewoners hebben zich hier met veel enthousiasme aan gewaagd. Een tweetal toevallig opgepikte passanten, de dominee van Tzum en haar Hongaars sprekende collega uit Roemenië, bleken ook interesse in de kaatssport te hebben. De laatste bleek een sportliefhebber te zijn en sloeg meteen de eerste bal bij de kaatsclinic een heel eind weg, een natuurtalent.  Nadien heeft hij nog iets in het Hongaars in ons gastenboek geschreven, met de opmerking ‘dominee’.

Na de kaatsclinic is de middag afgesloten met een gezellig samenzijn met snackhapjes van buurman PéPé Snackservice en drankjes. De buurtbewoners hebben een leuke leerzame en sportieve zondagmiddag gehad en de vrijwilligers van het Kaatsmuseum hebben ook van deze middag genoten.