malden

Senioren uit Malden reizen twee uren om Friese kaatshistorie te beleven

Toonen Reizen uit Malden (Gelderland) had donderdag de primeur van de eerste georganiseerde dagtocht naar het Kaatsmuseum in 2020.

Vanwege de Coronabeperkingen is de groep buiten de normale openingstijden in het museum ontvangen en bovendien in twee groepen gesplitst. Jan Suierveld verzorgde de rondleiding in het museum en Theunis Piersma gaf uitleg in de filmzaal. Het Kaatsmuseum blijkt zeer geschikt te zijn om een dergelijke seniorengroep met de nodige rollators goed te kunnen ontvangen. De bezoekers waren enthousiast en zeer geïnteresseerd in het verhaal van het kaatsen. Daarna gebruikte men de lunch in de ‘Poort van Franeker’ en werd het middagprogramma vervolgd met een bezoek aan het Douwe Egbertsmuseum in Joure.