Kaatsmuseum in winter alleen geopend op afspraak

Vanwege de hoge energieprijzen heeft het bestuur van het Keatsmuseum besloten de deuren in de wintermaanden alleen te openen voor groepen op afspraak. Dat betekent dat het museum op 1 april weer opengaat voor individuele bezoekers. Normaal zijn wij in de winterperiode alleen op vrijdag en zaterdag open. De vrijwilligers die met het digitaliseringswerk bezig zijn (objecten digitaal op foto vastleggen) moeten dit zoveel mogelijk op één of twee dagdelen in de week in het Kaatsmuseum uitvoeren. Dit alles om kosten te besparen.

,,Dit jaar liep het energiecontract af voor het museum, waardoor we te maken hebben met variabele tarieven. ,,Waar wij normaliter pakweg ruim € 4.000 aan energielasten kwijt zijn, werd dit eind augustus door mij voor de begroting 2023 nog geschat op € 6.000, maar blijkt nu gedacht te moeten worden aan € 12.000 en mogelijk zelfs wel € 16.000”, legt penningmeester Theunis Piersma uit.

Combikaarten zijn één jaar geldig maar kunnen vanaf 1 november 2022 tot 31 maart 2023 niet bij het Kaatsmuseum worden ingeleverd!

Groepen (minimaal 10 personen) kunnen afspraak inplannen met Theunis R Piersma  info@keatsmuseum.frl of door te bellen: 06- 53 14 99 49