Taeke Triemstra vertelt over zijn kaatscarrière in het Keatsmuseum

Kaatsmuseum

Keatsmuseum Franeker

Beschrijving

In het Keatsmuseum is sinds vorig jaar december een speciale vitrine ingericht met prijzen en attributen van topkaatser en leider in het eeuwige puntenklassement Taeke Triemstra. Taeke onttroonde vorig jaar juli Piet-Jetze Faber als recordhouder en mag zich nu de meest succesvolle kaatser aller tijden noemen. Hij behaalde tot nu maar liefst 898 punten, verdeeld over 207 1e prijzen, 96 2e en 75 3e prijzen, en werd 36 keer tot koning uitgeroepen. Een imposante kaatscarrière, die naast vele hoogtepunten ook dieptepunten kende. Taeke Triemstra laat zich 16 april om 20:00 uur interviewen door kaatsliefhebber en eindredacteur van Van Wad tot Stad, Sybe Joostema. Aan de hand van een serie vragen komt niet alleen het kaatsen aan de orde, maar natuurlijk ook het gezin, familie, opofferingen, ambities en het leven na het kaatsen. Het belooft een boeiende avond te worden. De toegang is gratis. Aanmelden op info@keatsmuseum.frl.

VOL IS VOL.

Datum: 16 april in het Keatsmuseum. Inloop vanaf 19.30. Aanvang 20.00 uur.