Welkom in het Keatsmuseum, het oudste sportmuseum van Nederland. We beschikken over een uitgebreide en rijke collectie. Bij een deel van deze collectie bieden wij, met gebruik van moderne techniek, extra informatie en verhalen. Met een mobiele telefoon of een tablet vindt u achtergrondinformatie bij een aantal van de tentoongestelde items en een aanvulling op wat onze enthousiaste vrijwilligers u al kunnen vertellen. Een overzicht van de uitgelichte items vindt u door hier te klikken.

De qr-code
Bij tien stukken uit onze collectie vindt u een qr-code. Het is een vierkant, opgebouwd uit zwarte en witte blokjes. Het is eigenlijk de moderne variant van de streepjescode. De fotocamera op uw telefoon of een speciale scanner zet de blokjes om in een internetadres en brengt u naar dat adres. Daar kunt u dan extra informatie vinden. Hoe dat werkt, verschilt per apparaat.

Apple
Bijna alle apparaten van fabrikant Apple kunne de code met de camera lezen. Dat werkt heel simpel.

1. Open de camera
  2. Richt de lens op de qr-code
  3. Uw apparaat herkent de code
  4. Uw apparaat laat een internetadres (url) zien
  5. Klik op het adres (het gele balkje) om de link te openen

Android
Niet alle Android-apparaten kunnen standaard qr-codes scannen. Toch is het een kleine moeite om dat toch voor elkaar te krijgen. Meestal is het installeren van een enkele app voldoende.

1. Download de app Google Lens in Google Play
  2. Houd de home-knop ingedrukt om Google Assistent te activeren
  3. Klik op het lens-icoontje (rechtsonder in het scherm)
  4. Richt de cameralens op de qr-code
  5. Klik in het midden van de code
  6. Klik op de link die verschijnt

Apps
Te ingewikkeld? Er zijn meerdere betrouwbare apps, die qr-codes kunnen scannen. U kunt ze snel en gemakkelijk downloaden in de App Store (Apple) of in Google Play (Android).

• QR Code & Barcode Scanner
  • QR Code Scanner